Poznawanie nowej żywności

Opublikowane przez: Odchudzanie

Pójdziemy na zakupy po nowe rodzaje żywności i nauczymy się ją przygotowywać. Nie martw się, to łatwe do opanowania. Nie chodzi przecież o to, byś został wyśmienitym kucharzem, ale o przyswojenie sobie nowych rodzajów potraw i dostosowanie smaku do niskotłuszczowego menu. Z przepisami dla smakoszy zapoznasz się później, jeżeli będziesz chciał.
Potrawy wymienione na następnych artykułach to po prostu początek prostego jadłospisu, są jednak ważne i musisz się z nimi zapoznać. To bardzo ważne przy odchudzaniu. Niektóre potrawy już znasz, innych nie. Niektóre mogą wydawać się bardzo skromne, ale nie daj się oszukać. Smakują wspaniale, a ponadto są znakomitą kombinacją odżywczych składników, które pozwolą ci pozbyć się na stałe niepotrzebnych kilogramów.
Zestawiliśmy tę listę z myślą o twojej wygodzie, o prostocie i możliwie krótkim czasie przygotowywania potraw. Na przykład, znajdziesz tam konserwową fasolę zamiast suchej. Później może będziesz chciał gotować nie przetworzone produkty, zamiast konserwowych. Stosowanie mrożonych warzyw również pozwala na swego rodzaju wygodę. Ich wartość odżywcza jest na ogół wysoka i są lepsze od warzyw konserwowych.
Zacznijmy od jednotygodniowego menu.
Chodzi o to, by zapełnić twoją kuchnię dostateczną ilością zdrowej żywności i tak zapewnić dobry początek w przyzwyczajaniu się do nowej żywności. Zaoszczędzi ci to także częstego wychodzenia po zakupy (czyli pokusy spontanicznego kupowania niezdrowej żywności). Większość z tych produktów jest dostępna w sklepach spożywczych, a tylko kilka w sklepach ze zdrową żywnością. Zauważ, że nie musisz dodawać żadnych dietetycznych proszków i oczywiście nie musisz się głodzić.
Nie wychodź na zakupy o pustym żołądku. Ryzykujesz wtedy zakończenie diety kupując ciastka, kremy, tłuste potrawy lub robiąc inne nieprzemyślane zakupy, kuszące pusty żołądek.


Ludzie uczuleni na jakąś żywność powinni jej oczywiście unikać. Jeśli jesteś na diecie antysodowej (bezsolnej), szukaj produktów niskosodowych wśród produktów konserwowych lub wyrównaj ilość sodu zmniejszeniem jej w innych produktach. Sklepy ze zdrową żywnością sprzedają często produkty niskosodowe.
Ten, kto stosuje dietę przepisaną przez lekarza, powinien skonsultować się z nim przed wprowadzeniem w życie naszego programu. Na przykład: jarska żywność zwiększa skuteczność insuliny, diabetycy muszą więc zmniejszyć dawki insuliny. Podobnie, ludzie z wysokim ciśnieniem mogą odkryć, że nie potrzebują zażywać tak dużej dawki lekarstw. Ludzie z wysokim stężeniem triglicerydów powinni ograniczyć spożywanie owoców.
Najpierw przyjrzyjmy się żywności, od której zaczynamy. Następnie otrzymasz listę zakupów, która będzie twoim przewodnikiem w wyprawach do sklepu.

Napisz komentarz: