Streśćmy główne punkty.

Dieta: dietetyczne zmiany są proste.

  • Jedz żywność z roślinnych źródeł: zboża, rośliny strączkowe, warzywa i owoce.
  • Unikaj produktów zwierzęcych.
  • Ograniczaj spożycie oleju roślinnego do minimum.
  • Te proste środki redukują tłuszcz, ograniczają ilość protein i zwiększają przemianę materii dzięki węglowodanom i wielkiej ilości błonnika.
  • Unikaj ograniczania kalorii – możesz jeść dowolną ilość, byle się nie objadać. Jeżeli jednak naprawdę jesz za dużo, powinieneś zastanowić się nad tym czynnikiem swojej psychiki, który powstrzymuje cię przed lepszym traktowaniem własnego ciała.
  • Powinieneś unikać rafinowanych cukrów i alkoholi.
  • Aktywność fizyczna. Spaceruj pół godziny dziennie lub godzinę trzy razy w tygodniu, albo stosuj zamiennie inne ćwiczenia fizyczne. Baw się. Łączny efekt może być ogromny.

Nie musisz zmieniać swoich kulinarnych przyzwyczajeń na całe życie. Zmień to, co robisz obecnie. A jutro możesz znów podjąć tę samą decyzję, jeżeli masz ochotę. Ale nie musisz planować tego, co będziesz jadł za 20 lat. Podkreślam to, ponieważ czasami taka idea długofalowych zmian życiowych przeraża. Nie martw się tym. Musisz zajmować się tym, co robisz dzisiaj. A jeśli ci się spodoba, trwaj przy tym.

Aby uzyskać oczekiwane rezultaty, nie lekceważ tych wskazówek. Jedząc od czasu do czasu porcję kurczaka lub frytki, przekreślasz poczynione postępy. Rób to, co dla ciebie najlepsze!