15 lipca 2016 Marysia Zdrowy styl życia

Ruch i odpoczynek

Naturalny wzrost aktywności fizycznej. Jeśli przy dotychczasowej aktywności fizycznej dobrze się czujesz, to niech wzrasta ona powoli, z biegiem czasu. Nie przyspieszaj niczego na siłę, aby nie popaść w kierat. Baw się tańcząc, grając w kręgle lub golfa, albo spacerując po parku. Podstawą jest dobra zabawa i systematyczność. Śpij dużo. Człowiek potrzebuje wypoczynku. Chronicznie zmęczeni ludzie nie mają siły na ćwiczenia. Często są tak wykończeni, że mają tylko ochotę podnieść się na duchu jedzeniem lub

[Czytaj dalej]

14 lipca 2016 Marysia Zdrowe odżywianie

Doskonal swój jadłospis

Na plan pierwszy wysuwa się żywność bogata w błonnik i węglowodany. Teraz spróbujmy nieco uściślić plany. Pełne ziarno: Pozwól pełnym ziarnom (w przeciwieństwie do przetwarzanych) odgrywać główną rolę w twojej diecie. Przetworzone zboża są zmielone (np. mąka) lub pozbawione błonnika (np. biały ryż). Badania wykazują, iż pełne ziarna wyzwalają nieco mniej kalorii. Tak więc ryż, owies czy kukurydza są mniej kaloryczne niż mąka otrzymana z pełnych ziaren. Zastąp chleb ryżem. Surowa żywność: Stale zwiększaj spożycie

[Czytaj dalej]

13 lipca 2016 Marysia Zdrowy styl życia

Plan aktywności fizycznej

A teraz łatwiejsza część programu. Spaceruj pół godziny dziennie lub godzinę trzy razy w tygodniu. To wszystko. Jeżeli chcesz, możesz spacer zastąpić innym sportem. Nie przesadzaj. Wielu ludzi zaczyna ćwiczenia zbyt intensywnie i wkrótce są zmęczeni lub czują, że to przekracza ich możliwości, że ponieśli porażkę. Najlepiej więc nawet nie używać słów „ćwiczenie” czy „gimnastyka”. Chodzi przecież o to, byś cieszył się sprawnością swego ciała i chciał ją podtrzymać. Po prostu więc spaceruj, albo –

[Czytaj dalej]

12 lipca 2016 Marysia Zdrowy styl życia

Przykłady menu

Poniżej przedstawione są propozycje prostych posiłków na początek diety. Możesz je zastosować, zmodyfikować tak, jak sobie życzysz (byleś nie dodawał produktów zwierzęcych lub olei roślinnych), albo ułożyć własne menu, korzystając z poprzednich propozycji. Zauważ, że posiłki są bardzo proste, a czas przygotowania krótki. To na początek. Zwróć uwagę, że nie musisz ograniczać ilości ani liczyć kalorii. Przygotowanie posiłku Te proste posiłki łatwo przygotować. Fasolę konserwową trzeba po prostu podgrzać. Ryż, kaszę i mrożone warzywa gotujemy

[Czytaj dalej]

";