W walce o zdrowie i właściwy tryb życia warto rozpatrywać różne formy aktywności, które pomogą w odpowiednim dbaniu o ciało. Forma ruchu jaką są spacery zapewniają bezinwazyjną i zrównoważoną okazję do spalania energii, a także kontaktu ze świeżym powietrzem.

Spacer – kalorie spalone w przyjemny sposób!

Spacer w odpowiednim tempie może przerodzić się w pełnoprawny trening zapewniający nam odpowiedni poziom wysiłku do spalania niechcianych kalorii. Już marsz na poziomie 6 kilometrów na godzinę jest w stanie znacząco pomóc nam przy zrzucaniu kalorii. Godzinny spacer to przecież kilkaset kalorii – warto przy tym wspomnieć, że ważniejszy jest dystans niż tempo. Nie trzeba w związku z tym forsować bardzo szybkiego chodu, i można bardziej skupić się na relaksie. To także ciekawa alternatywa dla osób, które wolałyby nie biegać. Kolana zostają mniej obciążone, i wysiłek nie zbiera swojego żniwa na naszych stawach.

Warto się przy okazji zastanowić nad wyjazdami w miejsca, gdzie powietrze jest czystsze. To okazja do zwiedzania różnych miejsc, a także wyrwania się z miejskiego zgiełku. Do spacerów nadają się lasy, parki, wsie – rozważyć można też przechadzkę nad jeziorem. To wszystko świetnie okazje do poobcowania z naturą. Dla wsparcia można też użyć kijków do nordic walkingu aby spacery były efektywniejsze i angażowały większą ilość partii mięśniowych.

Spacer z psem

Oczywiście posiadacze psów będą mieć dodatkową inicjatywę do chodzenia na spacery. Oprócz kontaktu z czworonogiem będą przy okazji spalać kalorie i zażywać świeżego powietrza! Warto rozważyć sukcesywne wydłużanie tej aktywności w wypadku posiadania psa. Zwierzę z pewnością ucieszy się z dłuższych spacerów, a wymierne korzyści zdrowotne przyjdą z czasem. Może wypadałoby więc rozważyć zakup lub adopcję psa, by zmotywować się do większego ruchu?

Chodzenie pieszo do pracy

Innym pomysłem na wdrożenie spacerów do naszej dziennej rutyny jest chodzenie pieszo do pracy. Tak naprawdę takie rozwiązanie jest świetne na kilku poziomach. Przede wszystkim otrzymuje się korzyści związane z samymi spacerami, ale oprócz tego można uniknąć porannych korków i być może nawet oszczędzić na czasie! Takie spacery zapewnią oszczędności na paliwie lub biletach komunikacji miejskiej – w skali miesiąca to mogą już być naprawdę spore sumy. Wreszcie, redukuje się spalanie i produkcja dwutlenku węgla – będziemy bardziej eko!

Spacer przed snem

Dla osób mających problemy z zasypianiem ciekawą propozycją do rozpatrzenia są spacery. Dostawa tlenu do organizmu wieczorem może pomóc przy kładzeniu się spać. To znana metoda praktykowana przez wiele osób cierpiących na bezsenność. Taki chód ma oczywiście również wartości redukujące stres, więc zapracowani czy żyjący w napięciu ludzie z pewnością skorzystają z tego typu praktyki.

Codzienne spacery – efekty

Do organizmu dociera większa ilość tlenu, zaś krążenie krwi się poprawia. Kolejną zaletą będzie z pewnością wartość odchudzająca. Kilka tygodni chodzenia, i zaczniemy zauważać znikające kilogramy.